Julkaistu: 04.11.2018
Arvostelija: Mika Roth
Winspear
Majeticin takaa löytyvä Justin Majetich on luonut, tuottanut ja äänittänyt uuden albuminsa paria pientä lisäystä lukuun ottamatta täysin yksin. Samalla mies on omaksunut kokonaan uuden artisti-identiteetin, jolla hän tekee pesäeroa vuosina 2016 ja 2017 julkaistuun Luv in the Ruins -tuplalevyyn, joka julkaistiin CARE-otsakkeen alla.
New Yorkin klubi-soundista heijastuspintoja omaan poppiinsa poiminut Majetic liikkuu yhä tanssimusiikin äärellä, noin suuremmassa spektrissä nyt ainakin. Siinä missä osa kappaleista on helposti otettavissa vastaan tanssilattioilla, sukeltavat toiset raidat jonnekin taidepopin syviin vesiin, kuulostaen ennemminkin taidegallerioihin tähdätyltä äänitaiteelta kuin radiosoittokelpoiselta materiaalilta. Kaupallisuuden ja taiteellisuuden yhdistäminen on kautta aikain ollut tulenarkaa toimintaa, mutta ainakin Covert Arms osaa kertoa simppelin pop-tarinan tarttuvien koukkujen kera. Harmillisesti alle kaksiminuuttiseksi kehitelmäksi jäävä Rosemilk olisi voinut olla myös paljon enemmän, kuin pelkkä folkpop-hahmotelma, eikä mielenkiintoisesti käynnistyvä Phantom Life lunasta läheskään palastensa potentiaalia.
Majetichin helmasynniksi tuntuukin muodostuvan asioiden keskeneräiseksi jättäminen silloin kun kehitystä ja hienosäätöä vielä kaivattaisiin. Tätä ei tosin pääse tapahtumaan, kun päälle 8 minuuttinen nimibiisi sulkee albumin. Harmi että albumin ehyin, yllättävin ja runsain raita on jätetty sen loppuun.
Justin Majetich hakee Majetic-nimen alla New Yorkin klubi-soundista heijastuspintoja omaan poppiinsa. Tanssilattioilta paloja poiminut Majetic liikkuu yhä tanssimusiikin äärellä, noin suuremmassa spektrissä nyt ainakin.
Linkki:
majetic.bandcamp.com
(Päivitetty 4.11.2018)