Julkaistu: 07.08.2002
Arvostelija: Jari Jokirinne
Zoë Records
Musiikillisen alkutaipaleensa The Blake Babies-yhtyeessä kulkenut Juliana Hatfield ehti vielä ennen soolouransa alkua kokeilla yhden levyn verran tuulista basistin roolia The Lemonheadissa - ja taisipa hän myös hetken Evan Dandon käsipuolessa kulkea. Toisarvoisia saavutuksia tai ei, mutta ainakin ne auttoivat Hatfieldin uran melkoisen hyvään nousuun 90-luvun alkupuolella. Samassa imussa myös Atlantic-levy-yhtiö hyppäsi kelkkaan, olihan Juliana tuohon aikaan mukavasti myyneen alternative-leiman alle sopiva ja kaiken lisäksi vielä varsin vetävän näköinen nuori nainen.
Tätä kuherruskuukautta kesti kolmen pitkäsoiton verran (Hey Babe – 1992, Become What You Are – 1993, Only Everything - 1994). Tai oikeastaan neljän, sillä vuonna 1996 levytettyä God’s Foot-levyä lafka ei kaupallisen potentiaalin vähyyden vuoksi julkaissut. Onneksi tälle kokoelmalle on onnistuttu haalimaan kaksi näytettä myös tuolta ”kadonneelta” levyltä; päätös valmiin albumin hyllyttämisestä tuntuu yhä typerämmältä Mountains Of Love-biisiä kuunnellessa – tämähän on aivan valmista kauraa radioihin. Pahasti vinoutunut Fade Away puolestaan kuulostaa juuri siltä viimeiseltä tikiltä joka sai levy-yhtiöiden sedät alun perin pissimään housuihinsa. Näiden lisäksi Gold Starsilta löytyy peräti viisi ennen julkaisematonta kappaletta, joista The Policen Every Breath You Taken ja Neil Youngin Only Love Can Break Your Heartin coveroimista olisi kenties voinut harkita toisenkin kerran.
Muuta huomauttamisen aihetta levyssä ei olekaan. Kansiteksteistä löytyy riittävästi infoa nippelitiedosta kiinnostuneille ja Hatfieldin omat, tervettä itseironian sävyä tihkuvat kommentit jokaisen kappaleen syntyhistoriasta luovat kuvan artistista, jolle musiikin teko on yhä rajaton riemu – kaukana arjen harmaudesta.