Julkaistu: 27.08.2006
Arvostelija: Ilkka Valpasvuo
Warp
Sumuinen elektronica voisi olla hyvä sanapari kuvaamaan Plaidin ja elokuvaaja/animaattori Bob Jarocin neljän vuoden yhteistyöstä syntyneen Greedy Babyn musiikillista sisältöä. Homma ei vahvasta usvapilvestä huolimatta jää pelkkään hengailuun, vaan aika kylmillä kaiuilla rytistellään myös rumpubasson mäntymetsiin. Greedy Baby on kahden lätyn julkaisu, joista toinen pitää sisällään vajaan tunnin koneellista ja kokeellista elektroa, toinen levy lisää audiopuoleen kuvan.
Jarocin animaatiot ja elävät kuvat tuovat huomattavasti paljon väriä lisää melko tummaan musiikkiin, kylmyys saa vastavoimakseen lämpimiä värejä. War Dialerin kaoottisen flegmaattinen puhelinkeskus sopisi aluksi vaikka kauhuelokuvaan, I Citizen The Loathsomen klassisen heleä pyörteily taas saa kylmempää vastavoimaa kuolleessa kaupunkimiljöössä pyörivästä kamerasta. The Launching Of Big Facen maaninen viivanveto tuo mukanaan ensi kertaa metalliset lyömät, Zn Zero synkistelee koleassa neo-metropolissa (Tokiossa?) kuulaasti. The Return Of The Super Barrion kaltaisiin juonellisiin animaatioihin Plaidin musiikki uppoutuu parhaiten. E.M.R sykkii melkoisen kiivaasti, Super Positions välkyttelee house/drum´n´ bass-biletaustoja koskettimien kilkuttaessa edelleen jääluolassa musiikin menevyydestä huolimatta.
Kuvan yhteydessä Plaidin tummasyinen musiikkimatkailu toimii ihan hyvin, pelkkänä kuunteluna Greedy Baby ei oikein räväytä sieltä taustamusiikin asemasta. Eli aika peruskauraa.
Brittiläisen elektronica-artistin Plaidin ja elokuvaaja/animaattori Bob Jarocin nelivuotisesta yhteistyöstä syntyi vuonna 2006 kuvan ja äänen yhdistävä teos Greedy Baby.
Kotisivut (Plaid): www.plaid.co.uk
Kotisivut (Jaroc): www.softloader.com
(Päivitetty 27.08.2006)